Kontakta oss
Här finns svar på frågor om alla olika MoneyGo-fakturor och annat om betalningar. Kontaktuppgifter finns längre ner.
Hur betalar jag min faktura?
Betalning måste ske från en svensk bank till vårt bg 681-1103. Du har samma OCR-nr varje månad.
Varför betalar jag en administrativ avgift?
Den administrativa avgiften är avtalad mellan parterna. Om du väljer autogiro så påverkas inte den administrativa avgiften. Den betalar du för hantering och administrering av ditt avtal under hela avtalsperioden.
Kan jag betala genom e-faktura?
Vi erbjuder inte tjänsten e-faktura. Däremot kan du aktivera ett autogiro inne på Mina sidor
Varför har jag fått en påminnelse?
Om du får en påminnelse saknar vi din betalning. Om du inte har betalat ber vi dig betala in omgående. Förfallodatum är den 27 varje månad.
Om du har betalat och vill veta om vi mottagit din betalning ber vi dig att kontrollera detta via Mina sidor
Om du vill prata med en handläggare kan du kontakta vår kundservice på telefonnummer 042 – 300 91 00
Varför har jag fått en påminnelseavgift?
Vi har då inte mottagit din betalning i tid och en påminnelseräkning har skickats hem till dig.
Hur aktiverar jag autogiro?
Logga in på Mina sidor för att aktivera ditt autogiro. Tänk på att den första betalningen på ditt lån måste ske med manuell betalning. Autogiro börjar gälla som tidigast från och med andra betalningen.
Jag har blivit av med min faktura, vad gör jag?
Du har samma OCR-nummer under hela din återbetalningstid. Betalningshistorik och betalningsuppgifter hittar du via Mina sidor
Hur ändrar jag mina kontaktuppgifter?
Via din sida kan du själv uppdatera din adress, telefonnummer och e-post.
När ska min första faktura vara betald?
Om du har ett lån ska första betalningen vara oss tillhanda per den 27 månaden efter att ditt lån är utbetalt.
Om du har gjort ett köp och delbetalar genom oss förfaller den första fakturan 14 dagar efter ditt köp. Fakturan är skickad till din e-postadress dagen efter att kreditavtalet är signerat. Om du inte har fått någon faktura, vänligen logga in på Mina sidor för att kontrollera och eventuellt ändra e-postadress.
Vad är ett annuitetslån?
Ett annuitetslån är en betalningsmodell där du vid varje avbetalningstillfälle betalar ett belopp som täcker både amortering och ränta. Beloppet kallas annuitet och beräknas på lånebeloppet, räntesatsen och antalet betalningstillfällen. Det betyder att månadskostnaden blir samma vid varje betalningstillfälle om räntan inte ändras. I början på annuitetslånets avtalsperiod kommer den största delen av månadskostnaden gå till räntan och i slutet blir det tvärtom, den största delen går i stället till amortering. Det fasta beloppet är uträknat så att lånet blir slutbetalt när löptiden (avtalstiden för lånet) går ut.
Jag är sen med min betalning, vad gör jag?
Betala in det förfallna beloppet till oss direkt. På Mina sidor ser du vad du ska betala och till vilket bankgiro och OCR.
Om du inte har möjlighet att betala och vill komma i kontakt med en handläggare ber vi dig skicka in en förfrågan via Mina sidor
Varför har jag fått en förseningsavgift?
Vi har då inte mottagit din betalning i tid, förfallodatum är den 27 varje månad.
Varför har jag fått en faktura på 0 kr?
Vi skickar ett kontoutdrag till dig för att redovisa att du har slutbetalat ditt lån. Du har inget mer att betala.
Hur ändrar jag aviseringen för min räkning?
Vänligen kontakta oss via mail eller telefon för att ändra din avisering. Avisering sker antigen via e-post eller brev. Vi är inte anslutna till Kivra.
Kan jag betala med Swish?
Betalning måste ske via BankGiro.
Jag har svårt att betala den här månaden, kan ni hjälpa mig?
Kontakta oss på 042 – 300 91 00 så försöker vi hitta en lösning tillsammans.